مقالات

صفرشویی تخصصی خودرو

صفرشویی تخصصی خودرو - خدمات خودرویی برتر کار

آیا از آلودگی و کثیفی خودروی ناراضی هستید؟ آیا خودروی دست دوم تهیه کرده اید و از عدم توجه صاحب قبلی به پاکیزگی و نظافت خودرو ناراضی هستید ؟ آیا داخل خودرو بوی نامطبوع سیگار ، نم و رطوبت و … پیچیده که آزارتان می دهد ؟

آیا دوست دارید خودروی شما مثل روز اول تمیز و براق شود ولی خودتان فرصت تمیز کردن آن را ندارید ؟ صفرشویی تخصصی خودرو خود را به مجتمع خدمات خودرویی برتر بسپارید و از پاکیزگی خودروی خود لذت ببرید .

اگر تابحال در مورد صفرشویی تخصصی خودرو چیزی نشنیده اید با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید .

صفرشویی تخصصی خودرو چیست و انواع آن کدام است؟

صفرشویی خودرو عبارتند از شستن و تمیز کردن کلیه قطعات داخلی و خارجی اتومبیل شامل صندلیها، سقف ، رودری ها ، داشبورد ، لاستیک ها ، موتور و … . صفرشویی اتومبیل به دو روش با آب فشار قوی و با بخار انجام می شود که در اینجا به توضیح هر یک می پردازیم :

صفرشویی با آب فشار قوی

صفرشویی با آب در کارواشهای قدیمی بیشتر دیده می شود زیرا کارواشهای جدید و مدرن با بخار اقدام به صفرشویی می کنند . در روش صفرشویی با آب نمی توان داخل خودرو را با این روش تمیز کرد پس از اسپری های تمیزکننده برای قسمتهای داخلی خودرو شامل داشبورد ، رودری ها ، صندلی ها و … استفاده میشود .

در روش صفرشویی با فشار آب معمولا صندلیها را خارج کرده و می شویند که باید صبر کنند تا کاملا صندلیها خشک شده و مجددا داخل خودرو قرار بگیرند ولی برخی به دلیل عجله این فرصت را نداده و بوی نم درون اتومبیل بسیار آزاردهنده خواهد بود .

صفرشویی با بخار آب

صفرشویی با بخار نه تنها موجب تمیز شدن سطوح داخلی می شود بلکه آنها را ضدعفونی نیز می کند . حرارت بالای بخار آب موجب از بین رفتن باکتریها و آلودگیها می شود که این از نظر بهداشتی نیز بسیار مفید است .

بخار را می توان به درون درزها و منافذ فرستاد و آنها را پاکسازی کرد و همه سطوح دور از دسترس را با این روش پاکسازی نمود . بعلاوه در روش صفرشویی با بخار هرگونه بوی نامطبوع ناشی از سیگار و رطوبت و … از درون خودرو زدوده می شود . در این روش صندلی ها خیس نمیشوند و بوی نم ایجاد نمی شود .

مطالب پیشنهادی:

مراحل صافکاری pdr

نگهداری خودرو با رو شهای مدرن

صفرشویی تخصصی خودرو - صفرشویی با آب فشار قوی

مراحل صفرشویی خودرو با بخار

صفرشویی صندلی های خودرو 

اگر صندلی های خودروی شما روکش دار است که تمیز کردن آن بسیار راحت تر است . در این مواقع روکش صندلی ها جدا شده ، شسته شده و دوباره روی صندلی ها کشیده می شود ولی اگر صندلی ها فاقد روکش هستند باید صندلی ها شسته شوند که در روش شستشو با بخار این کار به سرعت انجام شده و به زودی هم خشک می شوند .

حتی می توان از بخار خشک برای تمیز کردن صندلی ها استفاده کرد که زمانی برای خشک شدن نیاز ندارد . البته قبل از همه مراحل گفته شده برای صندلی ابتدا با جاروبرقی صندلی ها جارو می شوند تا ذرات گرد و خاک ، خوراکی و … در درزهای صندلی باقی نمانند .

صفرشویی سقف خودرو 

سقف خودرو می تواند در اثر سیگار ، هوای گرم یا تماس کلاه یا موی سر با سقف ایجاد شده باشد . در صفرشویی با بخار می توان سقف خودرو را بصورت نانومتری تمیز نمود که این کار موجب می شود سقف دیرتر کثیف شود .

برای سقف و ستون خودرو ابتدا با مواد مخصوص تمیز کردن روی لکه ها اسپری می شود و با یک دستمال این قسمت ها تمیز می شود .

اگر سقف از جنس جیر است نباید از شوینده های قوی برای پاکسازی استفاده کرد زیرا در بلندمدت موجب پوسیده شدن پارچه سقف می شود . اگر خودروی شما سانروف دارد با شیشه پاک کن و دستمال نرم می توان به راحتی آن را تمیز کرد .

صفرشویی کف خودرو

کفپوش های خودرو دو نوع هستند . یکی کفپوش هایی که جدا می شوند و می توان آنها را شست و مجددا داخل خودرو قرار داد و دیگری کفپوش داخلی خودرو که جدا نمیشود و باید در همان خودرو نسبت به شستن آن اقدام کرد .

صفرشویی با بخار بهترین روش برای تمیز کردن کف خودرو است زیرا کفی خیس نشده و بوی نامطبوع نمی گیرد و ضمنا کاملا از آلودگیها پاک می شود .

صفرشویی داشبورد خودرو

داشبورد خودرو شامل صفحه نمایشگر ، دریچه های کولر ، جالیوانی و … میشود . این قسمتها خیلی حساس هستند و تمیز کردنشان بسیار مهم است زیرا در صورت ورود رطوبت و نم به این قسمت ها احتمال خراب شدن و سوختگی صفحه نمایش و کولر وجود دارد .

استفاده از صفرشویی با بخار برای این قسمت ها بسیار مفید است زیرا نقاط دور از دسترس را نیز تمیز کرده بدون اینکه به آن آسیب بزند .

صفرشویی موتور خودرو

موتور اتومبیل حساسترین قسمت صفرشویی است زیرا نباید آلودگی و آب وارد موتور خودرو شود . صفرشویی با بخار بهترین روش تمیز کردن موتور خودرو است زیرا به قطعات خودرو آسیبی نمی رسد .

مطالب مرتبط:

نانو سرامیک بدنه خودرو

ریکاوری رنگ بدنه خودرو

صفرشویی تخصصی خودرو - مراحل صفرشویی

مواد صفرشویی خودرو

موادی که در صفرشویی اتومبیل از آنها استفاده می شود موجب تمیزی ظاهری قطعات داخلی ، خارجی و موتور خودرو شده و باعث بهبود کارکرد موتور خودرو نیز می شود . این مواد عبارتند از :

  • فوم شستشوی خودرو : این فوم ها بسیار کف می کنند و این کف زیاد موجب پاک شدن همه آلودگیها از اتومبیل میشود .
  • شامپوی مخصوص شستشوی خودرو : شامپوهای مخصوصی برای پاک کردن چربی ، قیر ، رنگ ، حشرات و … از اتومبیل وجود دارد که برای هر نوع لکه شامپوی مخصوص به خود وجود دارد .
  • واکس اتومبیل : واکس اتومبیل به سرعت خشک شدن صفرشویی کمک می کند و موجب درخشان تر شدن خودرو می شود . این واکسها از بدنه خودرو در برابر نور آفتاب و دیگر عوامل محافظت کرده و باعث می شوند خودرو دیرتر کثیف شود .
  • اسپری تخصصی شستشوی خودرو : اسپری رینگ شوی ، اسپری موتور شور ، اسپری شیشه پاک کن و … از انواع اسپری های تخصصی شستن خودرو هستند که فرایند صفرشویی را سرعت می بخشند و آن را باکیفیت می کنند . این اسپری ها با محیط زیست سازگاری دارند و موجب می شوند که در مصرف آب برای شستشوی خودرو صرفه جویی شود .

مزایای صفرشویی تخصصی خودرو چیست ؟

  • با صفرشویی هرگونه چربی ، گرد و خاک ، لکه و دوده از سطوح مختلف داخلی و خارجی خودرو پاک می شود .
  • بعد از صفرشویی تخصصی خودرو بدلیل استفاده از مواد نانو ، خودروی شما دیرتر کثیف شده و لااقل تا چند هفته کاملا تمیز است . نانو همچنین از رنگ پریدگی و کدر شدگی رنگ خودرو نیز جلوگیری میکند .
  • هم زمان با صفرشویی ، رنگ و پلاستیک و شیشه ها هم پولیش میشوند که موجب براق شدن اتومبیل شما می شود .
  • بعد از صفرشویی تخصصی خودرو بدلیل استفاده از مواد آب گریز بر روی بدنه خودرو در هنگام بارانی شدن هوا دیگر نگرانی از بابت کثیف شدن خودرو ندارید .
  • با صفرشویی موتور خودرو نیز بهتر کار کرده و کمتر استهلاک پیدا می کند .
  • با صفرشویی خودرو با بخار هرگونه بوی نامطبوع داخل خودرو از بین می رود .

هزینه صفرشویی خودرو

هزینه صفرشویی خودرو به مدل و نوع آن بستگی دارد زیرا هر مدل خودرو به تجهیزات مختلفی برای صفرشویی نیاز دارد . استفاده از انواع مواد شستشوی اتومبیل به انتخاب مشتری و پس از مشاهده قیمت ها توسط او صورت می گیرد .

همچنین هزینه صفرشویی خودرو بستگی به مرکزی که به آن مراجعه می کنید دارد و تخصصی بودن کار آنها می تواند قیمت ها را افزایش دهد .

مرکز تخصصی صفرشویی خودرو

مجتمع خدمات خودروی برتر علاوه بر صفرشویی تخصصی خودرو ، ارائه دهنده بهترین خدمات تخصصی دیتیلینگ خودرو ، صافکاری پی دی آر ، نقاشی ، لیسه گیری ، موج گیری بدنه ، نانوسرامیک ، احیا و ریکاوری رنگ بدنه ، سرویس جلوبندی ، نصب آپشن ، تعمیرات موتور و گیربکس ، چرم دوزی ، کاور بدنه ، سرویس های دوره ای ، تیونینگ ، فیس لیفت و … با بالاترین کیفیت و کاملا تخصصی می باشد . جهت استفاده از خدمات تخصصی خودرویی می توانید با این مرکز تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *