مقالات

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

عیب یابی سریع خودرو و تعمیر آن

هیچ کس دوست ندارد خودرو او با مشکل روبه رو شود؛ اما مشکلات مکانیکی و الکتریکی خودرو اجتناب ناپذیر است. هر چند تلاش شود که همیشه در شرایط ایده آل قرار گیرد، باز هم به نیاز به عیب یابی سریع خودرو برای تعمیر وجود دارد.

به عبارتی دیگر می توان بیان کرد که اصلا غیرعادی نیست که یک خودرو در هنگامی که روشن است، صدای موتور آن شنیده شود یا ترمز آن صدا داشته باشد، این موارد جزو  صداهای کاملا عادی خودرو محسوب می شود؛  اما وقتی صداهای عجیب و غریب جدیدی از خودرو شما منتشر می شود، بیشتر نشان دهنده مشکلات اساسی است. بنابراین قبل از اینکه موجب ایجاد مشکلات جدی شود، باید توسط متخصصان خودرو تشخیص و برطرف شود.

چگونگی عیب یابی سریع خودرو

در ادامه برخی از مشکلات رایجی که صاحبان خودرو با آن مواجه هستند، بیان شده است تا عیب یابی سریع خودرو بهتر انجام شود. مشکلاتی مانند ترمز، مشکلات موتور و قطعات الکتریکی معیوب از جمله موارد رایجی است که دارندگان خودرو با آن مواجه هستند.

1- صداهای غیر معمول در موتور خودرو

یک موتور معمولی نباید صدای غیرمعمول داشته باشد و باید نرم کار کند. هر گونه صدای پاشیدن و تق تق از موتور ممکن است نشان دهنده وجود مشکل باشد. به طور کلی موتور خودرو دارای روغنی است که به روغن کاری اجزای خودرو و کاهش اصطکاک بین آن کمک می کند. بدون نگهداری مناسب و تعویض منظم روغن، این اجزا به یکدیگر ساییده می شوند و ممکن است صداهای غیرعادی ایجاد کنند. 

2- روشن شدن چراغ های هشدار داشبورد

ممکن است در خودرو با چراغ های اخطار داشبورد روشن مواجه شوید و در جستجوی دلیل آن باشید. به محض اینکه متوجه چراغ های هشدار داشبورد شدید، می توانید به مجتمع خدمات خودرویی برتر برای بررسی آن مراجعه کنید تا مشکل خودرو شما مشخص شود.

برای آگاهی بیشتر بهتر است بدانید که چراغ های داشبورد به دلایل مختلفی مانند داغ شدن بیش از حد موتور، سوخت کم، مشکلات باتری، کم شدن آب ماشین و بسیاری از دلایل دیگر روشن می شوند. همچنین هر زمان مشکلی برای خودرو ایجاد شود، چراغ های هشدار داشبورد روشن می شود.

برای استفاده از عیب یابی سریع خودرو مجتمع خدمات خودرویی برتر می توانید با شماره تلفن 02177167674 تماس بگیرید.

تعمیر خودرویی برتر

3- مشکل بلبرینگ

اگر هنگام چرخش خودرو به چپ یا راست، هر نوع صدای زمزمه یا غرغر را می شنوید، ممکن است نشانه ای از مشکلات بلبرینگ چرخ باشد. رانندگی با بلبرینگ چرخ معیوب باعث آسیب بیشتر بر محور محرک و مجموعه فرمان می شود.

4- دود اضافی از اگزوز

معمولاً مقدار کمی دود از سیستم اگزوز می آید و اغلب بی رنگ است. اگر دود اضافی از سیستم اگزوز را تجربه کنید، نشان دهنده مشکلات در موتور خودرو است.

5- کاهش راندمان سوخت

یک موتور به درستی نگهداری شده، حسگر جریان هوای جرمی، سنسور اکسیژن و هوای تمیز و فیلتر روغن، استفاده موثر روغن را در خودروی شما افزایش می‌دهد. اگر ماشین شما به درستی نگهداری نمی شود و اغلب از برنامه نگهداری منظم غفلت می کنید، متوجه کاهش مسافت پیموده شده بنزین خواهید شد.

6- لاستیک پنچر

پنچر شدن لاستیک ها ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد. پنچری لاستیک بیشتر در لاستیک های فرسوده رخ می دهد. بنابراین همیشه خوب است که مراقب سایش آج لاستیک باشید. انجام تراز چرخ و چرخش لاستیک طبق دستورالعمل سازنده نیز یکی از مهم ترین وظایف تعمیر و نگهداری است که باید انجام دهید.

رانندگی با لاستیک های باد شده مناسب نیز ضروری است؛ زیرا زمانی که سطح فشار به درستی حفظ شود لاستیک های شما برای سال های آینده در شرایط خوبی باقی می مانند.

7- مشکلات باتری

باتری جزء مهمی است که نیروی لازم برای کارکرد موتور را از طریق شراکت با دینام تامین می کند. همچنین نقش مهمی در تامین شارژهای الکتریکی برای تمام سیستم های الکترونیکی دیگر در ماشین شما ایفا می کند.

سطح مایع باتری باید به درستی نگهداری شود و پایانه های باتری باید تمیز نگه داشته شوند تا طول عمر باتری های ماشین شما افزایش یابد.

کم نور بودن چراغ های جلو، مشکل در استارت زدن خودرو و مشکلات شیشه برقی از جمله نشانه های عدم سلامت باتری است و نیاز به بررسی دارد.

8- مشکلات الکتریکی (باتری تخت)

باتری های تخت ناخوشایند هستند و می توانند منبع اصلی استرس باشند. ممکن است به طور تصادفی چراغی را روشن گذاشته باشید که همین موجب خالی شدن باتری می شود یا چیزی جزیی که به سادگی با استارت زدن خودرو قابل حل است. باتری خالی به دلیل قدیمی بودن باتری و از دست دادن توانایی شارژدهی رخ می دهد. باتری‌های قدیمی‌تر از 3-6 سال یا باتری‌هایی که بیش از 50000 جابجا شده‌اند باید تعویض شوند. دلایل دیگر شامل خرابی دینام در سیستم شارژ است.

9- مسائل برق (چراغ)

روشنایی همیشه یک مسئله ایمنی است به خصوص اگر چراغ جلو، چراغ ترمز یا نشانگر از بین رفته باشد. خوردگی و سیم‌کشی می‌تواند باعث مشکلات لامپ شود؛ اما بیشتر لامپ‌ها قبل از اینکه دچار فرسودگی و پارگی معمولی شوند، مدت زیادی دوام می‌آورند.

10- فرسوده شدن لنت های ترمز

لنت ترمز شما باید کارآمد باشد. در برخی موارد که فرسوده می شود، باید ترمز آن را به شدت فشار دهید تا خودرو خود را متوقف کنید، این روند ممکن است در هنگام ترمز اضطراری سخت شود. بنابراین همیشه باید با کمک یک متخصص حرفه ای لنت ترمز فرسوده خود را فوراً تعویض کنید.

11- لغزش گیربکس اتوماتیک

اگر گیربکس اتوماتیک به خوبی نگهداری شود، می تواند ماندگار و کارآمد باشد. بی دلیل نیست که می تواند تا هزاران کیلومتر دوام بیاورد. اگر متوجه شدید که گیربکس نرم تر است یا می لغزد، ممکن است آسیب یا گرفتگی یا مشکل خطوط داخل سیستم وجود داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل، گیربکس باید به طور منظم سرویس شود.

12- خراب شدن سنسورها

اکثر خودروهای مدرن با تعداد زیادی سنسور عرضه می شوند، اما آنها به خودی خود می توانند مشکلاتی داشته باشند. یکی از رایج ترین ایرادات مربوط به سنسورهای سوخت ـ هوا است که تعویض آنها پرهزینه است، بنابراین در هنگام استفاده از این نوع خودروها حتما باید به این موارد توجه داشته باشید.

معیوب بودن استارت، از کار افتادن خودرو، داغ شدن بیش از حد موتور، لرزش فرمان و مشکلات دینام از جمله مشکلات رایجی است که امروزه خودروهای مدرن با آن مواجه هستند.

برای مطالعه بیشتر مقاله عیب یابی خودرو پیشنهاد می شود.

تعمیر خودرو

عیب یابی سریع خودرو در بهترین مجتمع خدمات خودرویی 

برای حل تمام مشکلات خودروهای مدرن و  وارداتی و عیب یابی سریع خودرو می توانید از خدمات مجتمع خودرویی برتر استفاده کنید. مدل خودرویی که دارید هرچه باشد، اگر در جستجوی عیب یابی سریع خودرو، تعمیر خودرو و نگهداری عالی برای خودرو خود هستید تا بتواند خدمات منظم، تعمیر خودرو و نگهداری خودروی خود را با مناسب ترین قیمت ها انجام دهید، می توانید این کار در مجتمع خدمات خودرویی برتر توسط متخصصان حرفه ای در زمینه های مختلف تعمیر خودرو و نگهداری خودرو انجام دهید.

استفاده از مجتمع خدمات خودرویی برتر برای عیب یابی سریع خودرو مزایای بسیاری مانند تعمیرکاران با تجربه، قطعات یدکی اصلی، روند تعمیر و نگهداری سریع و بسیاری موارد دیگر را برای شما به ارمغان می آورد که سرویس، تعمیر و تعویض وسیله نقلیه شما را آسان تر می کند.

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو با مدارک بین المللی است.

مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *