صافکاری مدرن PDR, مقالات

مزایای صافکاری PDR و ابزار صافکاری مدرن

مزایای صافکاری PDR و ابزار صافکاری مدرن

با استفاده از خدمات مجتمع خودرویی برتر، می توانید از مزایای صافکاری PDR حرفه ای بهره مند شوید.

هر خودرو به طور متوسط هر 6 ماه یکبار نیاز به تعمیر یا نگهداری دارد. اما گاهی اوقات آسیب هایی وجود دارد که باید در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود، در غیر این صورت نیاز به صرف هزینه های بسیار دارد. فرورفتگی که براساس حادثه یا ضربه به وجود می آید، یکی از مشکلات اصلی است که نیاز به تعمیرات فوری دارد؛ زیرا باعث کاهش ارزش خودرو شما می شود و می تواند منجر به تعمیر اساسی شود.

صافکاری PDR یکی از موثرترین روش ها برای رفع فرورفتگی ناشی تصادف یا ضربه است. در ادامه درباره اینکه صافکاری مدرن چیست و چگونه می تواند برای وسیله نقلیه شما مفید باشد و برای انجام آن چه ابزارهایی لازم است، توضیح داده می شود.

برای استفاده از صافکاری PDR مجتمع خودرویی برتر می توانید با شماره تلفن 02177167674 تماس بگیرید.

صافکاری PDR چیست؟

صافکاری PDR یا (صافکاری مدرن و بدون نقاشی) روشی است که برای خارج کردن فرورفتگی ها از بدنه خودرو استفاده می شود. به طور خاص تر، صافکاری  PDR یک فرایند بسیار تخصصی است که متخصصان از آن برای از بین بردن فرورفتگی ها بدنه خودرو استفاده می کنند.

تعمیرکاران در صافکاری مدرن از ابزارهایی برای ماساژ دادن فرورفتگی‌های پانل‌های آسیب‌دیده استفاده می‌کنند و به شکل قبل از آسیب برمی‌گردانند. از آنجایی که آسیب ها می تواند باعث ایجاد تعداد زیادی فرورفتگی در اندازه های مختلف شود، این روند یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال رفع فرورفتگی بدون نقاشی هستند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تعمیرات متداول بدنه خودرو پیشنهاد می شود.

صافکاری مدرن با مجتمع خودرویی برتر

ابزارهای صافکاری مدرن

ابزارهای صافکاری PDR یا صافکاری مدرن شامل میله های فلزی و میله های بدنه هستند که فرورفتگی ها را از قسمت زیرین پانل فرورفته فشار می دهند. این روند تضمین می کند که آسیب بیشتری به بدنه خودرو وارد نخواهد شد. اگر فرورفتگی ها از بیرون پانل حذف شوند، مواردی با طراحی ویژه وجود دارد که فرایند صافکاری مدرن را ساده و بدون اشکال می کند.

اکثر افرادی که نیاز به تعمیر فرورفتگی بدون رنگ (صافکاری PDR)  دارند نیز می خواهند تنظیمات دقیقی را انجام دهند تا مطمئن شوند که خودرو  آنها همانند قبل از آسیب به نظر برسد.

تعمیرکاران حرفه ای صافکاری مدرن این تنظیم دقیق را با ضربه زدن به تعمیر انجام می‌دهند تا نقاط بلند کوچک روی پانل تازه تعمیر شده، حذف شوند.

تفاوت صافکاری سنتی با صافکاری مدرن

صافکاری سنتی همراه با نقاشی خودرو فرایند پیچیده تری نسبت به استفاده از صافکاری مدرن دارد. به این صورت که در صافکاری سنتی، صافکاران باید از یک ابزار حرارتی خاص برای ذوب و تغییر شکل فلز استفاده کنند. سپس قبل از نقاشی، آن را سمباده و سطح را صاف می کنند. اما در صافکاری PDR نیازی به حرارت یا قالب ندارد، فقط ضربه زدن و فشار دادن با ابزارهای خاص انجام می شود.

همچنین در این نوع صافکاری نیازی به نقاشی وجود ندارد (البته اگر فرورفتگی ها به رنگ آسیب جدی وارد نکرده باشد)، بنابراین استفاده از صافکاری مدرن باعث می شود که فرایند تعمیر بدون رنگ کارآمدتر و سریع تر شود و به مانع از کاهش افت قیمت خودرو خواهد شد.

لازم به ذکر است که در برخی از موارد (زمانی که آسیب به بدنه خودور بسیار است و مدت زمان زیادی از آن گذشته و به رنگ بدنه خودرو آسیب رسیده باشد) تنها راه حل استفاده از صافکاری سنتی همراه با نقاشی است.

همچنین باید بیان کرد که صافکاران PDR باید از قسمت پشتی پانل آسیب دیده به فرورفتگی ها دسترسی داشته باشند. اگر این مورد امکان پذیر نباشد، باید از روش های سنتی برای صافکاری استفاده کنند. در این موارد، ممکن است استفاده از صافکاران حرفه ای که هم در زمینه صافکاری سنتی و هم در صافکاری مدرن تجربه ای بالایی دارند، بهترین گزینه برای شما باشد.

یک صافکار حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خودرو را تعیین کنید تا نیازی به استرس در مورد هزینه، زمان تعمیر یا کیفیت نداشته باشید.

مزایای صافکاری PDR

صافکاری PDR بهترین انتخاب برای اکثر فرورفتگی های سطحی است؛ بنابراین لازم است که با مزایای آن آشنا شوید و اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید.

سریع و راحت: از مزایای صافکاری PDR می توان به این مورد که بسیار سریع تر و راحت تر از صافکاری سنتی است، اشاره کرد. این ویژگی به شما امکان می دهد در اسرع وقت با وسیله نقلیه خود به جاده بازگردید. همچنین به این معنی است که شما هزینه کمتری می پردازید؛ زیرا صافکاران برای انجام صافکاری مدرن نیازی به ساعت های طولانی کار برای رفع فرورفتگی بدنه خودرو ندارند.

ارزان و مقرون به صرفه: از دیگر مزایای صافکاری PDR این است که نیازی به نقاشی بدنه خودرو نخواهد بود. این کار استرس ناشی از نیاز به یافتن یک تطابق رنگ دقیق با رنگ فعلی خودرو را از بین می برد. هنگامی که نیازی به تطابق رنگ وجود نداشته نباشد، نیازی به نگرانی در مورد پرداخت هزینه یک لایه رنگ کاملاً جدید نیز نخواهید بود. همچنین با استفاده از صافکاری PDR قیمت خودرو شما افت نخواهد کرد.

سازگار با محیط زیست: از آنجایی که رنگ اصلی دست نخورده باقی می ماند، صافکاری مدرن نسبت به صافکاری سنتی بسیار سازگارتر با محیط زیست است. در این فرایند از رنگ یا هیچ محصول مضر دیگری استفاده نمی شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله صافکاری بدون رنگ پیشنهاد می شود.

ابزار صافکاری مدرن

صافکاری PDR با تعمیرکاران حرفه ای

صافکاری PDR چیزی نیست که بتوانید خودتان آن را انجام دهید. برای انجام موثر PDR به ابزارها و تکنیک های مناسب نیاز دارید. همچنین صافکاری مدرن باید توسط صافکاران حرفه ای مانند مجتمع خودرویی برتر که در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند، انجام شود. با این کار می توانید مطمئن باشید که صافکاری خودرو شما توسط افراد با تجربه و حرفه ای در زمینه PDR  صورت می گیرد.

به عبارتی دیگر می توان بیان کرد صافکاری PDR تا حد زیادی بهترین روش برای ترمیم فرورفتگی ها است. این روش به صافکاران حرفه ای اجازه می دهد تا فرورفتگی های خودرو را بدون تاثیر بر رنگ یا ساختار زیرین خودرو صاف کنند.

در همین راستا تعمیرکاران حرفه ای با استفاده از ابزارهای تخصصی، به صورت دستی فلز بدنه خودرو را از قسمت زیرین ماساژ می دهند و بدون ایجاد اختلال در رنگ اصلی به حالت رنگ کارخانه باز می گرداند. استفاده از صافکاری مدرن برای حفظ رنگ اصلی خودرو و حفظ ارزش آن، بسیار اهمیت دارد.

برای صافکاری PDR انواع خودروهای خارجی مانند بنز، بی‌ام و، پورشه، مازراتی، هیوندا، کیا، تویوتا و لکسوس می توانید از خدمات مجتمع خودروی معتبر که  آن را توسط تعمیرکاران متخصص به صورت کاملا حرفه ای و با کیفیت انجام می دهد، استفاده کنید. 

صافکاری PDR با مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است.

مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *