مقالات

واکس خودرو و پولیش خودرو، تفاوت آنها با یکدیگر

واکس خودرو

تا به حال فکر کرده اید که تفاوت بین واکس خودرو و پولیش خودرو چیست؟ هر دو محصول برای جزییات خودرو شما مفید هستند. در ادامه به معرفی واکس خودرو و پولیش خودرو و تفاوت آنها با یکدیگر می پردازیم.

به عبارتی می توان بیان کرد که دو مورد از رایج‌ترین جنبه‌های زیبایی خودرو پولیش و واکس است که هر دو برای ارائه بهترین ظاهر و محافظت از رنگ خودرو مهم هستند. اگر در جزئیات این دو نوع جنبه زیبایی تازه کار هستید و می خواهید یاد بگیرید، اولین قدم این است که بفهمید واکس خودرو و پولیش خودرو چیست، تفاوت بین آنها و زمان استفاده از هر کدام است.

واکس خودرو چیست؟

واکس خودرو (همانند پولیش) اگر، به درستی استفاده شود ظاهر رنگ خودرو را بهبود می بخشد. واکس ماشین که شبیه خمیر سفت و مایع بوده به صورت طبیعی و مصنوعی موجود است، اساساً به یک روش اعمال می شود. به این صورت که می توان آن را در یک لایه نازک روی وسیله نقلیه بمالید، سپس اجازه دهید خشک شود، بعد مایع اضافی را پاک کنید. برای صاف کردن می توان آن را با دست یا با بافر قدرت انجام داد.

اگر به درستی استفاده شود، واکس نه تنها باعث براق شدن خودرو می شود، بلکه یک لایه محافظ تشکیل می دهد که بسته به محصول از چند هفته تا چند ماه دوام می آورد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله صافکاری PDR چیست؟ پیشنهاد می شود.

تعمیر ماشین

پولیش خودرو چیست؟

پولیش خودرو یک ترکیب مایع ساینده ملایم است که برای تمیز کردن، صاف کردن و افزایش درخشندگی رنگ خودرو طراحی شده است. با گذشت زمان، رنگ و روکش شفاف روی ماشین شما خراش‌های کوچک، علائم و زبری میکروسکوپی ناشی از اکسید شدن ایجاد می‌کند. این روند باعث می شود رنگ زمانی براق، کسل کننده، قدیمی و غیرجذاب به نظر برسد.

افرادی که از وسایل نقلیه صرفاً برای رسیدن از نقطه A به نقطه B استفاده می کنند، ممکن است همیشه ظاهر ماشین آنها جلوه خوبی نداشته باشد. اما دوستداران خودرو در همه جا می دانند که با محصولات و دانش مناسب، می توان ظاهر خودرو را تا حد زیادی بازسازی کرد. یکی از این محصولات پولیش خودرو است.

پولیش خودرو به بهترین وجه توسط یک پولیش برقی (یا بافر مداری) استفاده شود، پولیش خودرو به صورتی  طراحی شده است تا روی پد کاربرد فوم پولیش ها پخش شود. سپس به آرامی روی رنگ ماشین ماساژ داده می شود و عیوب را صاف می کند و درخشندگی کارخانه را بازیابی می کند.

زمان استفاده از واکس خودرو و پولیش خودرو

طبق تجربه متخصصان مانند کارشناسان مجتمع خدمات خودرویی برتر، پولیش خودرو و واکس خودرو هر دو بخش‌های ضروری از جزییات دقیق خودرو هستند. پولیش اگر توسط موم محافظت نشود، برای مدت طولانی عالی به نظر نمی رسد و موم اگر روی رنگ ماشین پولیش نشده اعمال شود، تقریباً درخشندگی ویژه نخواهد داشت.

بهترین روش این است که ابتدا ماشین را با آب و صابون خودرو کاملاً بشویید. سپس بگذارید تا خشک شود. در مرحله بعد، پولیش خودرو را بمالید و تمام بدنه خودرو را تا زمانی که لازم است، بچرخانید تا تمام آثار سطحی و تیرگی از بین برود. سپس باقیمانده پولیش را بشویید و خودرو را خشک کنید، سپس با استفاده از واکس خودرو با کیفیت و با صاف کردن کار را تمام کنید.

انواع و ساختارهای مختلف واکس خودرو

برخی از انواع واکس خودرو حتی می توانند آسیب های سطحی کوچکی را که خودروی شما قبلاً داشته است، پوشش دهد. استفاده از واکس خودرو در جزئیات می تواند به رفع خراش، محو شدن رنگ و خوردگی خارجی کمک کند.

انواع واکس

دو نوع اصلی واکس خودرو وجود دارد که بر اساس مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است که شامل واکس طبیعی و  واکس مصنوعی می شود.

واکس طبیعی خودرو

درست همانطور که از نام آن پیداست، واکس طبیعی خودرو از مواد طبیعی و بیشتر گیاهان ساخته شده است. سخت‌ترین و رایج‌ترین موم طبیعی از برگ‌های درخت نخل که در برزیل رشد می‌کند به دست می‌آید.

تنها نقطه ضعف بالقوه استفاده از این واکس نیاز به استفاده مجدد منظم است؛ زیرا به سرعت و حداکثر پس از چهار ماه از بین می رود.

واکس مصنوعی خودرو

بر خلاف موم طبیعی، موم های مصنوعی از مواد شیمیایی ساخته شده اند که می توانند با رنگ پیوند بخورند. آنها به ماشین شما درخشندگی و محافظت می دهند که بسته به شرایط آب و هوایی می تواند تا یک سال دوام داشته باشند.

معمولاً آنها یک جزء تمیز کننده در فرمول خود دارند، بنابراین ماشین شما را از هر گونه کثیفی پاک می کنند. علاوه بر این، استفاده از آنها زمان کمتری دارد و تأثیر فوری دارد. تمام این مزایا، همراه با مقرون به صرفه بودن، واکس های مصنوعی خودرو را به انتخابی برتر در میان رانندگان روزمره تبدیل می کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله 10 نشانه برای تعمیر گیربکس پیشنهاد می شود.

انواع واکس خودرو

ساختار ظاهری واکس خودرو

انواع مختلفی از واکس خودرو بر اساس شکل آن وجود دارد که عبارت از واکس خمیری، مایع، اسپری و ترکیبات مالشی است.

واکس خمیری

این واکس قدیمی ترین شکل واکس ماشین است. به لطف روغن های طبیعی، درخشندگی زیادی به خودروی شما می بخشد. با این حال، در مقایسه با موم مایع، باید بیشتر استفاده شود. همچنین معمولاً  آنها گران تر از هر شکل دیگری از موم هستند.

برخی از واکس های خمیری بافت بسیار سختی دارند، بنابراین کاربرد آنها ممکن است تا حدودی چالش برانگیز باشد و به ابزار خاصی نیاز داشته باشد. با این حال، آنها محافظت بهتری نسبت به واکس های مایع و اسپری دارند و حتی می توانند بوی خوبی را در ماشین شما ایجاد کنند.

واکس مایع

واکس مایع نسبت به واکس خمیری بافت نرم تری دارد و به دلیل افزودن پلیمرهای مصنوعی طولانی ترین اثر را دارد. با این حال، استفاده از آن تا حدودی چالش برانگیز است؛ زیرا تمایل به خشک شدن سریع دارد. با این وجود متداول ترین واکسی است که توسط رانندگان به صورت روزانه استفاده می شود.

در ضمن هنگام خرید واکس مایع باید مراقب باشید؛ زیرا برخی از انواع آن ساینده هستند و می توانند به سطح وسیله نقلیه شما آسیب برسانند.

واکس اسپری

چیزی که واکس های اسپری را متمایز می کند، بسته بندی آنها است که امکان کاربرد دقیق را فراهم می کند. آنها را برای درمان لکه های سخت یا واکس زدن سریع به خودرو استفاده می کند. علاوه بر این، آنها برای تشدید درخشش و محافظت بیشتر از خودروهای جدیدی که در حال حاضر دارای پوشش با کیفیت بالا و سطح دست نخورده هستند، عالی هستند.

اگرچه یک برنامه آسان نتایج پایدار را تضمین نمی کند. اثراتی که واکس‌های اسپری می‌دهند از کوتاه‌ترین اثرات هستند، بنابراین بیشتر به عنوان یک رفع سریع استفاده می‌شوند. با این حال، به دلیل قوام و روش کاربرد، واکس های اسپری معمولاً ساینده نیستند.

واکس ترکیب مالشی

ترکیب مالشی شبیه ترکیب پولیش است. با این حال، ترکیب مالشی بسیار ساینده تر است. معمولاً آنها برای اصلاح رنگ استفاده می شوند.

سطح ساینده، در ترکیبات ساینده به آنها اجازه می دهد خراش های عمیق تری را در رنگ خودرو از بین ببرند.

در پایان می توان بیان کرد که هنگام انتخاب واکس مناسب، به این فکر کنید که چقدر زمان می خواهید برای نگهداری وسیله نقلیه خود سرمایه گذاری کنید. اگر وقت کافی ندارید، ممکن است بخواهید یک واکس مصنوعی را انتخاب کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونگی تعمیر موتور پیشنهاد می شود.
پولیش خودرو

خدمات مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند  صافکاری مدرن PDR، دیتیلینگ خودرو، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد. برای دیدن نمونه کارهای ما اینستاگرام خدمات خودرویی برتر را فالو کنید.

دیدگاهی در مورد “واکس خودرو و پولیش خودرو، تفاوت آنها با یکدیگر

  1. بازتاب: صافکاری PDR |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *