مقالات

تعمیرات متداول بدنه خودرو

تعمیرات متداول بدنه خودرو

برای تعمیر بدنه خودرو می توانید از مجتمع خدمات خودرویی برتر استفاده کنید.

ماشین شما یک دارایی حیاتی است که ارزش محافظت دارد. این مورد برای شما هزینه سرمایه گذاری خوبی دارد، بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که همیشه در شرایط مناسب است. مانند هر ماشین دیگری که دارید، ماشین شما در نتیجه تصادف رانندگی یا پارگی و فرسودگی معمولی در معرض آسیب است.

برخی از آسیب ها ممکن است ماشین شما را ناکارآمد کند. برخی دیگر احتمال دارد تاثیر فوری بر عملکرد خودرو نداشته باشند؛ اما اگر بدون مراقبت باقی بمانند، ممکن است در طول زمان به ظاهر خودروی شما آسیب وارد کند. برای جلوگیری از چنین مواردی، خوب است که به سرعت ماشین خود را تعمیر کنید. یک مجتمع خدمات خودرویی برای بدنه خودرو می تواند به انجام تعمیرات مناسب کمک کند.

انواع تعمیر بدنه خودرو

دانستن انواع مختلف تعمیرات بدنه خودرو برای کمک به تصمیم گیری صحیح ضروری است. این دانش کمک می کند تا از عصبانیت ناشی از آسیب دیدن خودروی خود جلوگیری کنید.

1- ترمیم فرورفتگی بدون رنگ (صافکاری بدون رنگ)

این کار یکی از پیشرفته ترین انواع تعمیر بدنه خودرو است. تاثیر زیادی در تجارت بدنه خودرو داشته است. هنگامی که بدنه خودرو دچار فرورفتگی می شود، اما رنگ کاری آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد، این کار بهترین نوع تعمیر بدنه خودرو است. برداشتن فرورفتگی بدون رنگ بهترین گزینه در چنین شرایطی است.

هنگامی که تعمیر فرورفتگی بدون رنگ انجام می شود، مکانیک شما از ابزارهای پیشرفته برای از بین بردن فرورفتگی بدنه خودرو استفاده می کند. پس از تکمیل این روش، می توانید انتظار داشته باشید که خودروی شما دوباره به ظاهر جدید خود برسد. همچنین با این کار مانع از افت قیمت آن خواهید شد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه صافکاری بدون رنگ مقاله پیشنهاد می شود.

خدمات خودرویی برتر

2- فیلر بدنه خودرو

برای مشکلات شدیدتر بدنه خودرو، معمولا فیلر (پر کردن بدنه) بهترین گزینه برای بازسازی خودرو است. به این صورت که صافکار، فیلر بدنه را اعمال می کند که ماده ای است که به سطح فرورفتگی ماشین اضافه می شود. این نوع تعمیرات زمانی که فرورفتگی زیاد باشد، بهترین گزینه است. ابتدا فیلر بدنه روی فرورفتگی زده و صاف می شود تا یک خط صاف روی سطح دندانه دار ایجاد شود. هنگامی که پرکننده بدنه کاملاً خشک شد، آن ناحیه رنگ می شود تا شبیه بقیه بدنه خودرو شود. پس از اتمام کار، بدنه ماشین شما به نظر نمی رسد که فرورفتگی داشته باشد.

3- تعویض سپر

ممکن است در یک تصادف رانندگی، سپرهای عقب و جلو بیشترین آسیب را بینند. این مورد در صورتی اتفاق می افتد که تصادف شامل یک برخورد باشد. در صورتی که سپرها به طور کامل آسیب ببینند، باید تعویض شوند. یک فروشگاه لوازم جانبی خودرو یا نمایندگی های معتبر لوازم خودرو به شما کمک می کند تا سپر مناسب مدل خودرو خود را سفارش دهید، سپس سپر را با سپری که آسیب دیده است، جایگزین کنید.

4- نقاشی بدنه خودرو

نقاشی یک نوع متداول تعمیر بدنه خودرو است. تعمیر بیشتر برای کمک به محافظت از قسمت بیرونی خودرو انجام می شود. نقاشی بدنه به محافظت از بدنه در برابر هوا کمک می کند و مانع از زنگ زدگی فلز بدنه خودرو می شود.

ممکن است در حین تصادف، خودروی شما آسیب مستقیم ببیند یا پس از تصادف در قسمت بیرونی خراش عمیقی ایجاد شود. اکثر افراد این نوع تعمیر را فقط برای اینکه خودرو ظاهر خوبی داشته باشد، انجام می دهند؛ اما این کار تا حد زیادی در محافظت از خودرو شما در برابر آسیب های بیشتر کمک می کند. توجه داشته باشید که تراشه ها و خراش ها خطرات زیادی برای خودروی شما به همراه دارند که شامل ترک خوردن، آسیب رنگ و زنگ زدگی می شود.

بنابراین نقاشی بدنه خودرو به محافظت از خودرو شما در برابر همه این مسائل کمک می کند. مهم ترین چیز این است که مطمئن شوید رنگ اعمال شده با بدنه و مدل ماشین مطابقت دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه نقاشی خودرو مقاله پیشنهاد می شود.

5- تعمیر و تعویض شیشه

آسیب دیدن شیشه یکی از رایج ترین مشکلاتی است که احتمال دارد با خودروی خود مواجه شوید. ممکن است آسیب در اندازه ها و اشکال مختلف باشد. علاوه بر این، آسیب می تواند ناشی از علل مختلف باشد. برخی از دلایل اصلی آسیب دیدن شیشه اتومبیل عبارت از برخورد با اشیا، طوفان گرد و غبار و طوفان تگرگ است.

این نوع تعمیر بدنه خودرو فقط شامل تعمیر شیشه یا تعویض آن در صورت آسیب شدید است.

6- تراز جلوبندی

تعمیر یا تراز کردن جلوبندی خودرو برای اطمینان از اینکه ماشین شما هنگام رانندگی از لرزش یا کشیدن به سمت راست یا چپ خودداری می کند، ضروری است. این نوع تعمیر برای بهبود سلامت کلی خودرو شما ضروری است. همچنین به جلوگیری از تصادف کمک می کند؛ زیرا هنگامی که ماشین شما می لرزد یا به سمت راست یا چپ می کشد، خطر تصادف زیاد است.

7-جزییات خودرو (دیتیلینگ خودرو)

نوعی تعمیر بدنه خودرو است که احتمال دارد برای افزایش سلامت خودرو شما ضروری نباشد. این مورد نوعی تعمیر است که باعث می شود در هنگام رانندگی از داشتن چنین خودرویی لذت ببرید. تعمیر جزییات ممکن است شامل جلا دادن چراغ‌های عقب و جلو یا لمس رنگ باشد. دیتیلینگ خودرو، علاوه بر ظاهر خوب خودرو، ارزش فروش مجدد آن را نیز افزایش می دهد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله دیتیلینگ خودرو  پیشنهاد می شود.

تعمیرات بدنه خودرو مجتمع خدمات خودرویی برتر

خدمات مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر تعمیرگاه خودروی است که ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد.

دیدگاهی در مورد “تعمیرات متداول بدنه خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *