مقالات

ریکاوری رنگ بدنه خودرو

ریکاوری رنگ بدنه خودرو

ریکاوری رنگ بدنه خودرو با دانستن عمق آسیب شروع می شود. به صورت که این کار با یک پرایمر در بالای پوشش الکتریکی ضد زنگ آغاز شده، سپس در لایه های پایه و میانی رنگ به آن اضافه می شود. بعد روکش شفاف که درخشش بازتابنده و محافظت فیزیکی و UV را فراهم می کند، روی آن قرار می گیرد.

ممکن است خراش های خودرو بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید رخ دهد، خواه به خاطر یک رانندگی بی دقت باشد، سنگریزه های شل که روی رنگ شما خرد می شوند یا حتی تابش نور آفتاب در مدت زمانی طولانی باشد.

اگر به سرعت برای ریکاوری رنگ بدنه خودرو اقدام نکنید، خراش ها عمیقی که فلز خودرو را در معرض دید قرار می دهد، می تواند در طول چند روز زنگ زده شود. بنابراین پیشنهاد می شود که در سریع ترین زمان ممکن برای ترمیم رنگ خود آن اقدام کنید.

برخی از خراش های جزیی با پوشش شفاف برطرف می شود. در این مقاله توضیح داده می شود فرایند اصلی شامل صاف کردن و پر کردن عیوب است و برای ایمنی، بهتر است در یک محیط باز و تهویه شده انجام شود.

گاهی ترمیم رنگ خودرو در مورد رفع خراش ها و بیشتر درباره اصلاح رنگ است. خراش‌های عمیق‌تر، خراش‌هایی است که از پوشش شفاف عبور می‌کنند و نیاز به مراحل ترمیم بیشتری دارند.

ریکاوری رنگ بدنه خودرو چیست؟

اولین جنبه ای که واقعاً ظاهر یک خودرو را حفظ می کند، نحوه رنگ خودرو است. با گذشت زمان، رنگ شروع به از دست دادن درخشش خود می کند، خط و خش روی آن ظاهر می شود، خراش هایی براساس تابش نور خورشید یا برخورد با خودروهای دیگر یا اشیای مختلف روی سطح خودرو ظاهر می شود و قبل از اینکه متوجه شوید، درخشندگی و زیبایی ظاهر خودرو از بین می رود.

هنگامی که رنگ شروع به کدر نشان دادن می کند، کل تصورات پیرامون خودروی شما تغییر می کند و بر ارزش فروش مجدد آن در بازار نیز تأثیر می گذارد.

این مورد دقیقاً زمانی است که شما باید از خود بپرسید که چگونه می توان رنگ خودرو را بازیابی کنید.

خوشبختانه، راهی به نام ریکاوری رنگ بدنه خودرو وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید و آن چیزی است که در این مقاله در مورد آن توضیح داده شده است.

ریکاوری رنگ بدنه خودرو با فرمول خاص انجام می شود که عیوب سطح را از بین می برند و پس از انجام آن درست مانند لیسه گیری خودرو، بهتر است از پولیش و واکس برای حداکثر محافظت از رنگ بدنه خودرو استفاده می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله صافکاری PDR پیشنهاد می شود.

تعمیرات انواع خودرو

مراحل ریکاوری بدنه خودرو

1- تمیز کردن و آماده سازی

شستشو خودرو: با شستن خودرو با شوینده و اسفنج یا پارچه مخصوص ماشین شروع شده، سپس خشک می شود.

ارزیابی خراش: عمق خراش ارزیابی می شود. سپس اگر خوش شانس باشید آسیب فقط پرایمر را آشکار می کند؛ ولی اگر فلز لخت در معرض دید قرار گرفته و زنگ زده باشد، باید کارهای اساسی برای ریکاوری رنگ بدنه خودرو انجام شود.

آماده سازی محل آسیب: با استفاده روزنامه برای پوشاندن ناحیه اطراف شروع می شود تا از پاشش بیش از حد به رنگ آسیب نخورده جلوگیری شود. ناحیه ای که باید پوشانده شود به اندازه ناحیه آسیب دیده بستگی دارد؛ اما بهتر است ایمن باشد تا به بقیه بدنه خودرو آسیب وارد نشود. بنابراین پیشنهاد می شود همیشه یک ناحیه بسیار بزرگ تر پوشانده شود؛ زیرا اسپری رنگ می تواند در هوا حرکت کند و روی رنگ اصلی بدنه آسیب وارد کند.

2- پوشش رنگ

انتخاب رنگ مناسب: باید رنگی انتخاب شود که کاملاً با رنگ خودرو شما مطابقت داشته باشد.

اعمال رنگ انتخاب متناسب: در این مرحله رنگ انتخاب شده توسط تجهیزات و ابزارهای خاص ریکاوری بدنه خودرو انجام می شود. نکته کلیدی این است که رنگ را درست زیر سطح پوشش شفاف اطراف ساخته شود. بین اعمال رنگ باید بین 10 تا 30 دقیقه فاصله گذاشته شود. بسته به دما، رنگ با سرعت های مختلف خشک می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله لیسه گیری خودرو پیشنهاد می شود.

3- پوشش شفاف

وقتی سطح پوشش رنگ مورد پسند مشتری بود و رنگ بدنه کاملاً خشک شد، لایه شفاف را در لایه های نازک زده تا درست بالای رنگ اطراف بنشیند. سپس با توجه به دما بین 10 تا 30 دقیقه بین مراحل فاصله گذاشته می شود. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از رفتن به مرحله بعد، برای یک یا دو روز زمان لازم باشد تا به طور کامل خشک شود.

4- سنباده کاری و یکسان سازی

در نهایت، باید ناحیه رنگ شده به کمک سنباده صاف شود تا با رنگ بدنه اصلی یکسان شود. به این صورت که با توجه به اندازه خراش یا باید از یک کاغذ سنباده خیس و خشک و یا یک ترکیب ساینده/ برش دهنده استفاده شود.

5- پولیش

در این مرحله پایانی از یک پولیش استفاده می شود، نه یک ترکیب پولیش، تا به خودرو کیفیتی حرفه ای داده شود و موجب درخشندگی آن شود.

هزینه ریکاوری رنگ بدنه خودرو

ترمیم رنگ بدنه خودرو می تواند از رفع خراش ها و فرورفتگی های کوچک تا تعویض کامل قطعات را شامل شود. بنابراین هزینه‌های آنها با توجه به نوع کار، کیفیت و لوازم مورد استفاده و دستمزد انجام کار می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله نصب 8 آپشن جدید خودرو پیشنهاد می شود.

تعمیر رنگ بدنه خودرو

خدمات مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر تعمیرگاه خودروی است که ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد.

1 نظر در “ریکاوری رنگ بدنه خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *