مقالات

صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ یکی از راهکارهای پیشنهادی از سوی تعمیرکاران بدنه خوردو (صافکاران) است و حتما باید برای این کار مهارت و تجربه بالایی داشته باشد تا بتواند صافکاری بدنه خودرو را بدون رنگ انجام دهد، بنابراین در این مورد پیدا کردن صافکار حرفه ای ضرورت پیدا می کند.

به عبارتی می توان بیان کرد که در برخی از تصادفات بخشی از بدنه خودرو فرو رفته یا برآمده می شود، در این مواقع صافکاری یکی از راه های برطرف سازی ناهمواری از سطح خودرو است و دیگر نیازی به نقاشی نخواهد بود، مشکل با صافکاری برطرف خواهد شد. 

البته گاهی فرورفتگی یا برآمدگی آنقدر زیاد است که بعد از صافکاری نیاز به نقاشی قطعی است و حتما باید این کار انجام شود.

چگونگی صافکاری بدون رنگ

هنگامی که بدنه خودرو آسیب می بیند، برای رفع آن باید تعمیراتی در نظر گرفته شود، یکی از آنها صافکاری است که با روش های مختلف انجام می شود و هنگامی آسیب جزیی باشد، می توان این کار بدون نقاشی انجام داد. 

یکی از این روش ها، تقه گریسی است که با آن فررفتگی یا تورفتگی برطرف می شود و بدنه خودرو همانند روز اول خواهد شد.

تقه گریسی یکی از روش های قدیمی است که با گریس کار و به کارگیری ابزار و تجهیزات صافکاری انجام می شود، البته با وجود روش های جدید و دستگاه و تجهیزات مدرن این روش به نوعی منسوخ شده ولی هنوز برخی از صافکاران قدیمی از این روش استفاده می کنند و روش کارامدی است.

صافکاری حرارتی، یکی دیگر از روش های صافکاری است که این کار توسط دستگاه حراراتی انجام می شود. صافکار حرفه ای در این روش قبل از هر چیز بدنه آسیب دیده را از سایر قطعات جدا می کند (بدنه و قطعات خودرو این قابلیت را دارند که از یکدیگر به کامل جدا شوند)، سپس آن را برای صافکاری مهیا کرده و با قرار دادن در دستگاه حرارتی بدنه را برای چکش خواری آماده می کند. 

بعد در معرض نور خورشید قرار می دهد و موج گیری (ترمیم انحنا و خطوط ایجاد شده) آن را انجام می دهد. لازم به ذکر است که موج گیری صحیح تنها توسط صافکار حرفه ای امکان پذیر است و تفاوت یک کار با کیفیت با سایر کارها را نشان می دهد.

صافکاری بدون رنگ با وجود داشتن موج هیچ تفاوتی با صافکاری با نقاشی ندارد و موجب افت قیمت خودرو خواهد شد.

روش های دیگری برای صافکاری بدون رنگ وجود دارد که یکی از آنها صافکاری دوبل است. در این روش نیز صافکار حرفه ای برای رفع آسیب بدنه خودرو آن را در پنج مرحله انجام می دهد و در مراحل پایانی از پولیش استفاده می کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله خدمات تعمیرگاه خودرو پیشنهاد می شود.

صافکاری

تاثیر صافکاری بدون رنگ در قیمت خودرو

زمانی که یک خودرو تصادف می کند، ممکن است به علت آسیب هایی که به آن وارد می شود، کاهش قیمت پیدا کند. بنابراین برای جلوگیری از افت قیمت خودرو، یکی از راهکارهای پیشنهادی صافکاری بدون رنگ در اصلاح فرورفتگی یا تورفتگی ها است و به همین علت صافکاری بدون رنگ طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا جزیی ترین نقاشی موجب کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

نکات مهم در صافکاری بدون رنگ

در هنگام انجام صافکاری بدون رنگ مواردی وجود دارد که حتما باید به آن توجه کرد تا کیفیت کار حفظ شود، این موارد عبارت است از:

1- رنگ اصلی خودرو آسیبی نبیند و کیفیت صافکاری تا حدی باشد که بعد از انجام دیگر نشانی از آسیب ناشی از تصادف وجود نداشته باشد.

2- استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب برای صافکاری نقاشی بدون رنگ  لازم و حتما باید توسط صافکاران حرفه ای این کار انجام شود.

3- یکی از دلایل اصلی انتخاب صافکاری بدون نقاشی، افت قیمت خودرو است، بنابراین هنگام انجام آن باید کیفیت بالایی داشته باشد تا مانع از کاهش قیمت خودرو شود.

مزایای صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون نقاشی، مزایای بسیاری مانند جلوگیری از افت قیمت خودرو و تعمیر در مدت زمان کوتاه دارد، به همین علت در تصادفات کوچک و جزیی نقش اساسی ایفا می کند و از آنجایی که زمان کمتری برای تعمیر بدنه نیاز است، اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب صافکاری بدون رنگ

در برخی از موارد به علت تورفتگی یا فرورفتگی بدنه خودرو، نیاز به لیسه گیری بیشتر وجود دارد. بنابراین  ممکن است بدنه خودرو به خوبی یک سطح نشود یا گاهی از پولیش بیشتر استفاده می شود که موجب آسیب رسیدن به رنگ اصلی خودرو خواهد شد، به همین علت در این موارد صافکاری بدون رنگ پیشنهاد نمی شود؛ زیرا کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.

صافکاری بدون رنگ ماشین های لوکس خارجی

هنگامی که ماشین های خارجی مانند پورشه، بنز، تویوتا، هیوندا، جک و لکسوس تصادف می کنند، مهم ترین دغدغه برای آنها، مسئله کاهش قیمت است. زمانی که تصادف خیلی شدید نباشد، می توان با صافکاری بدون رنگ مانع از افت قیمت این نوع ماشین ها شد، البته به علت جنس بدنه با یکسری دستگاه های مدرن و دقیق این کار انجام می شود.

هزینه صافکاری بدون رنگ

با توجه به نوع صافکاری و ابزاری که استفاده می شود، هزینه صافکاری بدون رنگ متغیر است و کیفیت کار در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. همچنین هرچقدر ترمیم بدنه خودرو حرفه ای باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله نصب 8 آپشن جدید خودرو پیشنهاد می شود.

صافکاری بدون نقاشی

خدمات مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر تعمیرگاه خودروی است که ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد.

دیدگاهی در مورد “صافکاری بدون رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *