مقالات

فیس لیفت خودرو چیست؟

فیس لیفت خودرو

تعمیر خودرو مملو از اصطلاحات اصطلاحی است، اما اصطلاح «فیس لیفت» یکی موارد قابل درک است؛ زیرا نیازی به درک عمیق عملکرد مکانیکی خودرو نخواهد بود.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که فیس لیفت خودرو چیست، برای شما به عنوان صاحب خودرو چه معنایی دارد و آیا این چیزی است که باید در طول فرایند نگهداری از خودرو در نظر بگیرید.

فیس لیفت چیست؟

متداول ترین چیز و دلیل کلمه فیس لیفت، تغییر در طراحی های جلو و عقب است. تفاوتی که پیوند یک مجموعه جدید از چراغ ها و جلوپنجره تغییر شکل داده شده روی یک ماشین می تواند ایجاد کند، شگفت انگیز است. 

معمولاً (اما نه همیشه) خودرویی را خواهید دید که چراغ‌های جلو نازک‌تری دارد، مجموعه جدیدی از چراغ‌های LED در روز (این چراغ‌ها نوارهای چراغ همیشه روشن در کنار چراغ‌های اصلی هستند)، جلوپنجره‌ای عریض‌تر و یک جلوپنجره جدید سپر جلو.

تغییرات استایل عقب معمولاً کمی ظریف‌تر است، اما به طور کلی بر اساس یک مبنای مشابه برای مطابقت با جلوی جدید تغییر می‌کند.

این اصل در مورد انواع خودرو مدرن نیز صدق می کند، به طوری که فیس لیفت خودرو مجموعه ای از ارتقای طراحی، داخلی و فنی را با هدف افزایش جذابیت به ارمغان می آورد.

این کار به تازگی مطابق با نیازی های خودروهای مدرن و لوکس ارائه می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه  مقاله نصب 8 آپشن جدید خودرو پیشنهاد می شود.

انواع فیس لیفت خودرو

انواع فیس لیفت خودرو

1- تغییرات بیرونی

معمولاً فیس لیفت‌، ظاهر و داخل خودرو را تغییر می‌دهد. به طور دقیق آنچه به‌روزرسانی می‌شود از مدلی به مدل دیگر متفاوت است؛ اما در بهبودهای بیرونی اغلب سپرها، چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و مشبک‌های رادیاتور بازطراحی شده‌اند.

در سبک‌های جدیدی از چرخ‌های آلیاژی استفاده می‌شوند، در حالی که ممکن است رنگ‌های تازه نیز در دسترس خریداران قرار گیرد.

2- تغییرات داخلی

تغییرات در فضای داخلی خودروهای فیس لیفت شده از ظریف تا قابل توجه است. گاهی اوقات به سادگی برخی از گزینه های تزیینی و تودوزی جدید یا حتی طراحی جدید دریچه هوا وجود دارد. ممکن است یک فرمان جدید نیز تعبیه شود.

ممکن است تغییرات بزرگ تر شامل داشبوردهای کاملاً بازطراحی شده و نصب سیستم های اطلاعات سرگرمی کاملاً متفاوت باشد. همچنین احتمال دارد ویژگی‌هایی مانند روشنایی محیط اضافه یا پیچیده‌تر شوند.

3- تغییرات فنی

ممکن است فیس لیفت شامل به روز رسانی موتورها، گیربکس ها، سیستم های کنترل شاسی و وسایل کمکی ایمنی نیز باشد.

همچنین احتمال دارد موتورهای تمیزتر معرفی شوند یا موتورهای آلاینده تر از فروش حذف شوند، در حالی که ممکن است گزینه های برقی مانند سیستم هیبریدی پلاگین ارائه شود. احتمال دارد سیستم‌های خودرو در دسترس نیز باشند (برای اولین بار یا همراه با موتورهایی که قبلاً با آنها در دسترس نبودند) در حالی که گاهی اوقات گیربکس‌های جدید و بهبود یافته نیز تعبیه می‌شوند.

دقیقاً آنچه با فیس لیفت تغییر می کند نیز بسته به نوع خودرویی که به روز می شود، متفاوت است. یک مدل پرفورمنس ممکن است حالت رانندگی جدید و اسپرت یا دمپرهای قابل تنظیم بهتری داشته باشد، در حالی که احتمال دارد یک خودروی برقی تازه‌سازی شده با بسته باتری بزرگ‌تر برای برد بیشتر یا یک باتری کوچک‌تر برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر در دسترس باشد.

ترفندهای مکانیکی و موتور

تغییرات مکانیکی در موتور، گیربکس و شاسی خودرو که کمی گران‌تر است، می‌تواند روشی مهمی برای بروز نگه داشتن مدل خودرو باشد. ماشین‌های جدید همیشه در حال تولید هستند، اغلب با پیشرفت‌های گسترده در فناوری و بهره‌وری سوخت و ناگهان خودرویی که چند سال پیش احساس می‌کرد، می‌تواند با استانداردهای یک برند قدیمی به نظر برسد.

ممکن است مدل جدید یک خودرو در اواسط عمر خود نیز نیاز به رعایت مقررات سختگیرانه آلایندگی داشته باشد. یک فیس لیفت مناسب که به‌روزرسانی‌های فنی و مکانیکی را در خود جای دهد، می‌تواند ظاهر مدل قدیمی‌تر را به روز نگه دارد. معمولاً این تغییرات فقط شامل ترفندهای کوچکی است که کارایی بیشتری را به همراه دارد. 

موتور به طرق مختلف بهبود می‌یابد، احتمالاً از جمله کمک‌های الکتریکی (مثلاً یک سیستم هیبریدی ملایم) و گاهی اوقات موتورهای کاملاً جدید نصب می‌شوند. همچنین این فرصتی برای سازندگان است تا هر گونه انتقادی را که ممکن است خودروی اصلی دریافت کرده باشد، بررسی کنند. برای مثال اگر استفاده از یک خودرو سخت باشد، سیستم تعلیق را می‌توان برای بهبود کیفیت سواری تنظیم کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه  مقاله صافکاری PDR پیشنهاد می شود.

لیفت خودرو

چرا خودروها فیس لیفت می شوند؟

اکثر خودروسازان هر شش تا هشت سال یک بار نسل جدیدی از یک مدل معین را عرضه می کنند. این کار برای طول عمر بسیار طولانی برای خودرویی است که در اصل کالای مصرفی است.

بنابراین، فیس لیفت خودرو روشی برای افزایش علاقه به مدلی است که از اولین دوران جوانی گذشته است، اما هنوز چند سال از جایگزینی کاملاً جدید آن خودرو می گذرد.

دلایل دیگری برای انجام فیس لیفت خودرو وجود دارد. از زمانی که یک خودرو برای اولین بار به بازار عرضه می شود، ممکن است سازنده آن به طور کامل ظاهر آن را تغییر داده باشد (مجموعه ای از نشانه های ظاهری که نشان دهنده آن است که متعلق به یک خودروسازی خاص است). بنابراین استایل به یک اصلاح اساسی نیاز دارد تا ماشین شبیه آن شود.

هزینه فیس لیفت 

معمولاً تغییرات ایجاد شده در فیس لیفت در قسمت‌هایی از خودرو مانند سپرها و چراغ‌ها متمرکز می‌شوند که به راحتی قابل تغییر هستند. اما حتی تغییرات کوچک در استایل و مشخصات خودرو هزینه زیادی برای طراحی، اجرا و بازاریابی دارد.

این هزینه باید تامین شود، بنابراین فیس لیفت معمولاً به معنای افزایش قیمت خودرو است. اینکه چقدر این افزایش زیاد است بستگی به میزان قابل توجه بودن تغییرات دارد که اغلب موارد متغیر است و قیمت مشخصی ندارد. اگرچه موارد نادری وجود دارد که قیمت تغییر نکند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه  مقاله تعمیرات متداول بدنه خودرو پیشنهاد می شود.

انجام فیس لیفت در مجتمع خدمات خودرویی برتر

در این مجتمع خدمات خودرویی انواع فیس لیفت برای خودروهای مختلف به صورت تخصصی انجام می شود.

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر تعمیرگاه خودروی است که ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد.

1 نظر در “فیس لیفت خودرو چیست؟

  1. yasin گفت:

    سلام هزینه ی لیفت فیس داخلی و ظاهری پژو 206 مدل 87 به طور حدودی چقدر میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *