مقالات

لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو

در هنگامی که ماشین شما تصادف می کند و خراش هایی عمیق روی بدنه آن به وجود می آید یا اینکه بر اثر تابش شدید خورشید در مدت زمان طولانی رنگ آن آسیب دیده، بهترین کار استفاده از لیسه گیری خودرو است.

در این مواقع باید خودرو را نزد یک لیسه گیر حرفه ای خودرو ببرید تا بتوانید قبل از اینکه رنگ خودرو آسیب جدی ببیند و به نقاشی نیاز پیدا کند، مشکل آن را برطرف کنید.

متخصص لیسه گیری می تواند در یک مدت زمان کوتاه، خراش جزیی را برطرف کند و مانع بروز آسیب های بیشتر به بدنه خودرو شود و رنگ آن را ترمیم کند.

بنابراین می توان بیان کرد که یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن ترک های عمیق روی بدنه خودرو، لیسه گیری آن است. با این کار از آسیب دیدن به رنگ خودرو جلوگیری می شود و تا جایی که ممکن است مانع از پرداخت هزینه اضافه خواهد شد. همچنین اجازه نمی دهد که به مرحله نقاشی برسد، زیرا در صورت نیاز به نقاشی، از قیمت خودرو شما کاسته شده و به نوعی افت قیمت خواهد داشت.

لیسه گیری خودرو چیست؟

به فرایندی که با کمک شوینده های مخصوص قسمت های آسیب دیده را تمیز می کند، سپس در معرض نور خورشید، بتونه کاری (بتون سنگی) و رنگ خشک را انجام می دهند، بعد با پولیش سطح آن را یکنواخت می کنند، ترمیم رنگ  یا لیسه گیری خودرو می گویند.

این کار مانع از نقاشی خودرو برای آسیب های جزیی می شود و هزینه کمتری خواهد داشت. البته در زمانی که عمق خراش ها زیاد باشد، نیاز به بتونه کاری بیشتر است، در این صورت این کار جزو رنگ کاری خودرو محسوب می شود و دیگر تنها با لیسه گیری، نمی توان آسیب به بدنه خودرو را برطرف کرد، همین کار باعث افت قیمت خودرو خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله صافکاری PDR پیشنهاد می شود.

لیسه گیری

مراحل لیسه گیری خودرو

1- با مواد شوینده مخصوص بدنه خودرو شستشو داده شده، سپس خراش های شناسایی می شود.

2- روی خراش ها را با بتون سنگی و رنگ خشک پر کرده، بعد از خشک شدن، قسمت های اضافه برداشته شود.

3- روی قسمت های خشک شده، پولیش همرنگ خودرو استفاده می شود. پولیش حتما باید همرنگ خودرو باشد، در غیر این صورت رنگ خودرو را خراب خواهد کرد. درواقع در این مرحله لیسه گیری با قلم و ابزار مخصوص انجام می شود.

4- در این مرحله روی بدنه خودرو واکس زده می شود، این کار با توجه به میانگین دمای هوا و کاربری خودرو انجام می شود (لازم به ذکر است که واکس استفاده شده در این مرحله، باید از نوع نرم باشد تا به بدنه خودرو آسیب نرسد). همچنین موجب درخشندگی رنگ خوردو خواهد شد.

مزایای لیسه گیری خودرو

وقتی صحبت از آسیب رنگ می شود، عوامل زیادی می توانند در طول زمان بر کیفیت رنگ خودروی شما تأثیر بگذارند. متأسفانه اکثر آنها کاملاً اجتناب ناپذیر هستند و گاهی بر اثر تصادف این اتفاق می افتد. در هر صورت لازم است که برای ترمیم رنگ بدنه خودرو اقدام کرد؛ زیرا ممکن است قسمتی از بدنه خودرو که یک خراش جزیی دارد و تنها با یک لیسه گیری جزیی درست می شود، بعد از مدتی نیاز به نقاشی اساسی داشته باشد.

ترمیم رنگ می تواند عمر رنگ خودروی شما را افزایش دهد. حتی کوچک‌ترین خراش‌ها و ترک‌ها می‌توانند باعث نفوذ خاک، زباله و سایر آلودگی‌ها به سطح بدنه شوند. با پرداختن به چنین مسائلی، خودروی خود را کمتر در معرض انواع خاصی از آسیب قرار می دهید.

بنابراین لیسه گیری خودرو مزایای بسیاری دارد که عبارت است از:

  • ترمیم بدنه خودرو از خراش و ترک های عمیق رنگ آن
  • مانع از ریختن رنگ و زنگ زدگی لایه فلزی خودرو
  • کاهش هزینه اضافه
  • جلوگیری از نقاشی بدنه خودرو
  • مانع از افت قیمت و حفظ ارزش خودرو
  • درخشندگی و زیبایی خودرو
  • و…

قیمت لیسه گیری خودرو

با توجه به نوع و مدل خودرو، عمق ترک های رنگ خودرو و مدت زمان خراش های موجود روی بدنه آن، قیمت لیسه گیری متفاوت است و بنا بر استفاده از نوع شوینده های مختلف متغیر خواهد بود.

از عواملی که بر روی قیمت لیسه گیری خودرو تاثیرگذار است می توان به میزان عمق خراش های روی بدنه و مدت زمان ایجاد آنها اشاره کرد. همچنین نوع رنگی که در هنگام لیسه گیری استفاده می شود بر قیمت آن تاثیر می گذارد؛ زیرا با توجه به کیفیت قیمت آنها محاسبه می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله نقاشی خودرو پیشنهاد می شود.

روش های لیسه گیری خودرو

خدمات مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر تعمیرگاه خودروی است که ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد.

1 نظر در “لیسه گیری خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *