مقالات, صافکاری مدرن PDR

مراحل صافکاری PDR

مراحل صافکاری PDR

برای رفع فرورفتگی خودرو که بر اثر تصادف، برخورد با اشیا یا موارد دیگر اتفاق افتاده است، با صافکاری PDR که یک روش مدرن و بدون نقاشی است، اقدام کنید. این کار مانع از افت قیمت خودرو شما می شود. البته قبل از آن پیشنهاد می شود که درباره صافکاری مدرن و مراحل صافکاری PDR آشنایی کامل به دست آورید تا بتوانید برای انجام این کار بهترین مجتمع خدمات خودرو را انتخاب کنید. در این مراکز به صورت اصولی و حرفه ای این روش مدرن برای رفع فرورفتگی خودرو انجام می شود، بدون اینکه آسیبی به رنگ اصلی بدنه خودرو وارد شود.

چگونگی مراحل صافکاری  PDR

برای صافکاری مدرن ابتدا فرورفتگی آن را توسط ابزارهای مخصوص مانند انواع چکش سبک، تکرگ کش، نیش گیر، نگهدارنده، دستگاه صافکاری و انواع میله PDR از بین می برند. سپس در صورت فرورفتگی شدید با بتونه، سنباده و پولیش بقیه مراحل را انجام می دهند. همچنین با به کارگیری از مواد ترمیم کننده بدنه خودرو، به راحتی فرورفتگی برطرف می شود، بدون اینکه آسیبی به رنگ اصلی بدنه خودرو وارد شود. 

صافکاران برای از بین بردن فرورفتگی، ابتدا با برداشتن وسایلی مانند چراغ جلو، گلگیرهای داخلی، پانل درها و تزئینات داخلی به قسمت پشتی پانل بدنه خودرو دسترسی پیدا می کنند. سپس ابزار صافکاری مدرن را در قسمت بیرونی فرورفتگی قرار می دهند. بعد با چکش قسمت داخلی فرورفتگی بدنه خودرو را با احتیاط می کوبند. نکته کلیدی این است که به آرامی این کار را انجام می دهند تا آسیبی به رنگ اصلی بدنه خودرو وارد نشود. این کار را تا زمانی که درست زیر ناحیه آسیب نخورده قرار بگیرد، ادامه می دهند. پس از بیرون آمدن فرورفتگی، ابزار صافکاری را در قسمت داخلی فرورفتگی قرار می دهند و به ناحیه بیرونی فرورفتگی ضربه می زنند تا به نقاط بالایی برخورد کند.

برای استفاده از صافکاری PDR مجتمع خدمات خودرویی برتر می توانید با شماره تلفن 02177167674 تماس بگیرید.

مراحل صافکاری مدرن

انواع میله های صافکاری PDR

در صافکاری مدرن انواع میله PDR استفاده می شود که عبارت است از:

میله چرخشی: برای نقاطی امکان چرخش میله لازم داشته باشد.

میله دم ماهی: برای قسمت های که دسترسی به آن کمتر است.

میله اهرمی: برای نقاطی از خودرو (مانند کاپوت، در و…) که امکان جداسازی وجود دارد.

فرایند ارزیابی صافکاری  PDR

اولین مرحله در فرایند ارزیابی، بررسی دقیق فرورفتگی و تعیین شدت آسیب است. در این مرحله مشخص می شود که میزان فرورفتگی چقدر است و به چه ابزارهای نیاز دارد. این کار باید با دقت لازم انجام شود تا در حین صافکاری مشکلی برای رنگ بدنه خودرو به وجود نیاید.

مرحله دوم در فرایند ارزیابی، ترمیم فرورفتگی با صافکاری PDR مربوط به دسترسی به ناحیه پشت فرورفتگی است. با توجه به اینکه فرورفتگی خودرو می‌تواند در هر جایی از وسیله نقلیه باشد، اگر در نقطه ای باشد که تکنسین PDR  نتواند به ناحیه پشت فرورفتگی دسترسی داشته باشد، این کار مانع از تعمیر فرورفتگی می‌شود. بنابراین اگر به هر دلیلی دسترسی به ناحیه پشت فرورفتگی غیرممکن باشد، برطرف سازی فرورفتگی با PDR قابل ترمیم نخواهد بود، اما با ابزارهای صافکاری می توان به نقاط غیرقابل دسترسی پیدا کرد.

مرحله سوم تخمین هزینه تعمیر فرورفتگی وسیله نقلیه است. بعد از بررسی کلی فرورفتگی خودرو، تحلیل و برآورد هزینه صافکاری مدرن انجام می شود. در برخی موارد، اگر بر روی خودرو فرورفتگی های زیادی وجود داشته باشد یا هزینه تعمیر با PDR بیشتر از هزینه تعویض بدنه خودرو یا قسمت فرورفته باشد، به مشتری پیشنهاد می شود آن را انجام دهد.

با توجه به موارد بیان شده می توان بیان کرد که اگر یک فرایند ارزیابی دقیق انجام شود، 80 تا 90 درصد فرورفتگی‌های خودرو را می‌توان با صافکاری PDR برطرف کرد. در مجتمع خدمات خودرویی برتر فرایند ارزیابی فرورفتگی خودرو به طور کامل انجام می شود تا در راستای منافع مشتری صافکاری انجام شود.

با صافکاری مدرن بدون اینکه آسیبی به رنگ اصلی بدنه خودرو وارد شود و افت قیمت داشته باشد، تعمیر انجام می شود. با این کار خودرو شما مانند روز قبل از ایجاد فرورفتگی به نظر خواهد رسید.

قیمت صافکاری  PDR

هزینه ترمیم فرورفتگی بدنه خودرو به عوامل ذکر شده در فرایند ارزیابی بستگی دارد. یک فرورفتگی که پیچیده تر است، زمان بیشتری برای ترمیم و هزینه بیشتری نسبت به یک ترمیم فرورفتگی ساده دارد. انجام صافکاری که فرایند آن دشوارتر است و به راحتی نمی توان به قسمت پشت فرورفتگی دسترسی پیدا کرد، زمان بیشتر و ابزار پیشرفته تری را برای تعمیر نیاز دارد، بنابراین قیمت صافکاری بدون نقاشی در این موارد بیشتر خواهد بود.

نکته دیگری که در قیمت صافکاری مدرن تاثیر می گذارد، میزان فرورفتگی روی وسیله نقلیه و اینکه در کدام قسمت خودرو است. برای مثال تعمیر سقفی با فرورفتگی درب خودرو تفاوت بسیاری دارد. صرف نظر از این موارد، تعیین دقیق هزینه تعمیر فرورفتگی برای صافکاری مدرن دشوار است. هیچ دو فرورفتگی شبیه به هم نیستند، بنابراین مقایسه آنها با یکدیگر دشوار است و نمی توان قیمت دقیقی برای آنها محاسبه کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه صافکاری PDR مقاله پیشنهاد می شود.

صافکاری بدون نقاشی

صافکاری PDR برای انواع خودرو

تقریباً فرورفتگی هر وسیله نقلیه ای را می توان با صافکاری PDR برطرف کرد. از آنجایی که انواع خودرو، از ورق فلز، آلومینیم یا آلیاژ ساخته می شود، در هنگام ایجاد فرورفتگی به علت خاصیت ارتجاعی می توان آنها را با صافکاری مدرن برطرف کرد.

خواه وسیله نقلیه شما ساختار یکپارچه یا بدنه روی قاب داشته باشد، مجتمع خدمات خودروبی برتر فرورفتگی‌ها را از وسیله نقلیه شما حذف می کند و به زیبایی روزی که آن را خریداری کردید، برمی گرداند. وسایل نقلیه مختلف با پیچیدگی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند، اما در هنگام ایجاد فرورفتگی تقریباً همه آنها را می توان با صافکاری PDR تعمیر کرد، البته زمانی که آسیب خیلی شدید نباشد و به بدنه خودرو آسیبی وارد نشده باشد.

 

خدمات مجتمع خدمات خودرویی برتر

این مجتمع خدمات خودروی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو با مدارک بین المللی است.

مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

مجتمع خدمات خودرویی برتر دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی با بالاترین کیفیت برگزار می کند که قصد دارد در آینده نه چندان دور این کلاس ها را به صورت گروهی برگزار کند.

برای ثبت نام در دوره های آموزشی مجتمع خدمات خودرویی برتر می توانید از طریق لینک زیر تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *