مقالات

دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیتیلینگ خودرو - خدمات خودرویی برتر

بسیاری از مردم فکر می کنند شستشوی خودرو با دیتیلینگ خودرو یکی است؛ اما اینطور نیست.

شستشوی دقیق خودرو فراتر از کارواش معمولی است تا یک وسیله نقلیه در داخل و خارج تمیز به نظر برسد. بر خلاف شستشوی خودرو، دیتیلینگ خودرو شامل استفاده از یک سیستم خودکار برای شستشوی خودرو نیست.

انواع دیتیلینگ خودرو

دیتیلینگ خودرو به دو بخش تقسیم می شود: دیتیلینگ داخلی و دیتیلینگ بیرونی

دیتیلینگ داخلی خودرو

 شامل تمیز کردن قسمت های داخلی یک وسیله نقلیه است. برخی از اجزای موجود در کابین داخلی شامل چرم، پلاستیک، وینیل، پلاستیک فیبر کربن و الیاف طبیعی است. برای تمیز کردن کابین داخلی از تکنیک های مختلفی مانند بخارشوی و جاروبرقی استفاده می شود.

زیبایی بیرونی در مقایسه با زیبایی درونی چیزی نیست. بنابراین جای تعجب نیست که دیتیلینگ داخلی خودرو به تلاش و زمان بیشتری نسبت به دیتیلینگ بیرونی نیاز دارد. یک کابین داخلی کثیف نه تنها بوی بدی دارد، بلکه بر عوارض عملیاتی نیز می افزاید.

اگزوز هوای کثیف مواد آلرژی زا را در داخل کابین پخش می کند. لکه و شن باعث از کار افتادن سوئیچ ها می شود و پنجره های مه آلود می توانند دید راننده را پنهان کنند. در این صورت، تمیز کردن فضای داخلی خودرو چیزی فراتر از شستشو با آب و صابون است.

در ویدیو زیر یکی از نمونه کارهای دیتیلینگ و صافکاری pdr خودروی بنز را مشاهده می کنید که توسط مجتمع خودرویی برتر انجام شده است.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر خدمات خودرویی برتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دیتیلینگ و صافکاری pdr بنز

فرایند دیتیلینگ داخلی

با توجه به نوع دیتیلینگ خودرویی که انتخاب می کنید، روش های مختلفی برای انجام دیتیلینگ داخلی خودرو وجود دارد. با این حال، فرایندهای استاندارد عبارت است از:

جاروبرقی: اولین قدم برای تمیز کردن فضای داخلی خودرو شامل جاروبرقی صندلی‌ها، سربرگ‌ها، قسمت بار عقب، صندوق عقب و قفسه است.

برای استفاده بهینه از جاروبرقی، تشک‌های کف داخلی خودرو و جاروبرقی باید جداگانه تمیز شوند. در مورد مناطق دشواری که با استفاده از خلا نمی توان به آنها دسترسی داشت، می توان از کمپرسور هوا استفاده کرد.

تمیز کردن شیشه: برای تمیز کردن شیشه از شیشه پاک کن استفاده می شود. این اطمینان را ایجاد می کند که شیشه درخشان باقی می ماند و اطمینان می دهد که دید راننده مسدود نمی شود.

خوشبوسازی: در نهایت برای اینکه بوی خوبی از خودرو به جا بماند از انواع عطرها در خودرو استفاده می شود.

دیتیلینگ بیرونی خودرو

شامل بازیابی، و پیشی گرفتن از شرایط اولیه اجزای بیرونی یک وسیله نقلیه، مانند لاستیک‌ها، پنجره‌ها و چرخ‌ها و سایر اجزای قابل مشاهده است. محصولات مورد استفاده برای این کار پولیش، موم، شوینده ها و چربی زداها، اما محدود به آنها نیست.

دیتیلینگ خودرو خارجی

دیتیلینگ خودرو خارجی فقط شستشوی سریع اجزای بیرونی خودرو نیست. یک متخصص در این حوزه خراش‌های سطحی را به حداقل می‌رساند و همیشه از یک درزگیر رنگ محافظ استفاده می کند.

فرایند دیتیلینگ بیرونی

شستشو و خشک کردن: بر خلاف کارواش، دیتیلینگ با دست انجام می شود. اولین مرحله شامل اسپری کردن خودرو با اسپری تخصصی پرقدرت است و به دنبال آن شستن کامل دست روی رینگ‌های خودرو، پایه‌های درها، شیشه و تمام قسمت‌های بیرونی که نیاز به تمیز کردن دارند، می‌شود.

خاک رسی: یک نوار خاک رس برای حذف هرگونه ناخالصی، آثار اسپری بیش از حد و باقی مانده هایی که با مواد شوینده معمولی پاک نمی شوند استفاده می شود.

پولیش: پس از مدتی استفاده از خودرو، طبیعی است که جلای یا درخشندگی خود را از دست بدهد. بنابراین در این فرآیند پولیش خودرو نیز انجام می شود.

آب بندی: برای درخشندگی خودرو از درزگیر استفاده می شود و در برخی موارد می توان از موم استفاده کرد.

سایر خدمات بیرونی قابل انجام شامل دیتیلینگ موتور، پولیش چراغ جلو، تمیز کردن فشار موتور، تعمیر سپر، تعمیر تراشه شیشه و تاچ رنگ می باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تعمیر گیر بگس پیشنهاد می شود.

دیتیلینگ خودرو

قیمت دیتیلینگ خودرو

قیمت دیتیلینگ خودرو با توجه به چند مورد مانند خدمات و حرفه ای بودن، نوع دیتیلینگ و اندازه خودرو متفاوت است. هر چه کیفیت خدمات بالاتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود. خدمات خودرویی برتر بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد.

ضرورت دیتیلینگ خودرو

بردن ماشین به کارواش بسیار مهم است. با این حال، خوب است که هر چند وقت یکبار دیتیلینگ خودرو انجام دهید. یک ماشین جدید همیشه یک پوشش شفاف در بالای رنگ دارد. با گذشت زمان، به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن درخشندگی از بین می رود. بدون آن ماشین واقعا قدیمی و نامطلوب به نظر می رسد.

مزایای دیتیلینگ خودرو

طول عمر وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد: دیتیلینگ خودرو آلودگی هایی را که ممکن است به چرم، وینیل، کروم و رنگ خودرو آسیب رسانده باشد، از بین می برد. در این صورت، دیتیلینگ به استهلاک خودرو با نرخ کمتری کمک می کند.

ظاهر فیزیکی خودرو را بهبود می بخشد: پس از خرید ماشین جدید، درخشش برای مدتی باقی می ماند. علیرغم بردن مرتب ماشین خود به کارواش، با گذشت زمان ماشین شما قطعا جذابیت ظاهری خود را از دست خواهد داد. با دیتیلینگ خودرو، ظاهر اصلی خودروی شما قابل بازیابی است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تفاوت واکس خودرو و پولیش خودرو پیشنهاد می شود.

شرایط رنگ را حفظ می کند: رنگ خودروی شما می تواند تحت تأثیر گرد و غبار، کثیفی و غیره قرار گیرد. دیتیلینگ منظم تضمین می کند که یک لایه موم روی رنگ برای کاهش خراش اعمال می شود. موم درخشش خودروی جدید را بازیابی می کند و در عین حال یک مانع محافظ ایجاد می کند.

به موتور شما اجازه می دهد خنک تر کار کند: با دیتیلینگ منظم، موتور شما از گرد و غبار، نشتی و کثیفی پاک می شود. این کار تضمین می کنند که موتور روان تر کار می کند.

ارزش فروش را افزایش می دهد: تکنسین های دیتیلینگ خودرو درست قبل از فروش بهترین ظاهر را به خودروی شما می دهند. متخصصان باتجربه مانند مجتمع خدمات خودرویی برتر از استانداردهای بازار و ترجیحات مشتری آگاه هستند، بنابراین می توانند به شما در بهبود وضعیت خودرو کمک کنند. بنابراین، با دیتیلینگ خودکار، هنگامی که تصمیم به فروش آن دارید، خودروی شما ارزش فروش بیشتری خواهد داشت.

دیتیلینگ خودرو برای مالک خودرو مفید است: رانندگی با یک ماشین براق رضایت بخش تر از رانندگی با یک ماشین کثیف است. یک ماشین تمیز نشان دهنده خلق و خوی شماست. این روند نشان می دهد که به وسیله نقلیه خود اهمیت می دهید.

موارد تصادف را کاهش می دهد: با دیتیلینگ تمام مه و کثیفی از بین می رود  و دید راننده چند برابر می شود. به همین دلیل، احتمال بروز تصادف تا حد زیادی کاهش می یابد.

دیتیلینگ منظم به خودروی شما ارزش افزوده می‌دهد. همچنین با وجود سال‌هایی که از آن استفاده می‌کنید، جذاب به نظر خواهد آمد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله نصب آپشن خودرو پیشنهاد می شود.

صافکاری خودرو

دیتیلینگ خودرو در تهران

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد. از اینستاگرام خدمات خودرویی برتر  دیدن کنید.

دیدگاهی در مورد “دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *