مقالات

نانو سرامیک چیست؟

نانو سرامیک

نانو سرامیک، یک ترفند شگفت انگیز برای محافظت از رنگ است. این محلول مبتنی بر SiO2 و پلیمر، فناوری نانو را القا می‌کند که عیوب میکروسکوپی موجود در سطوح متخلخل مانند شیشه، پوشش‌های شفاف، فیبر کربن و تزیینات پلاستیکی را پر می‌کند.

در این مقاله برای آشنایی بیشتر درباره نانو سرامیک به بررسی علم نانوتکنولوژی و ارتباط آن با پوشش‌های حرفه‌ای، نحوه عملکرد آن برای محافظت از رنگ خودرو و در برابر اشعه‌های UV، مواد شیمیایی، خراشیدگی و آسیب پرداخته شده است..

پوشش نانو سرامیک چیست؟

یک پوشش نانو سرامیک، یک محلول با فرمول علمی برای نفوذ به عیوب میکروسکوپی، پر کردن شکاف‌ها در محدوده بالای مقیاس نانو و ایجاد لایه‌ای از محافظ که تقریباً به اندازه کوارتز جامد استحکام دارد. پوشش سرامیکی با اتصال به سطح موجود برای تشکیل یک محافظ نانو سرامیکی روی سطح کارایی دارد.

نانو پلیمرها با سطح پیوند می خورند و  یک سپر نامریی با سختی شدید ایجاد می کنند. این سختی و پوشش محافظ است که به نمای بیرونی خودرو اجازه می دهد تا با حداقل نگهداری عالی به نظر برسد.

این پوشش رنگ اجازه می دهد تا سطح زیرین بهتر محافظت شود و آسیب قابل پیشگیری از لکه گیری و آسیب به سطوح محافظت شده را به حداقل برساند.

پوشش نانو سرامیک برای جلوگیری و به حداقل رساندن آسیب ها از جمله لکه های شیمیایی، آسیب اشعه ماورای بنفش و اکسیداسیون است و تنها نیاز به تمیز کردن سطحی با یک دستمال مرطوب دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله نصب 8 آپشن جدید خودرو پیشنهاد می شود.

نانو سرامیک خودرو

کارایی نانو سرامیک

یک پوشش نانو سرامیکی، یک محلول با فرمول علمی برای نفوذ به عیوب میکروسکوپی، پر کردن آن شکاف‌ها در محدوده بالای مقیاس نانو و ایجاد لایه‌ای از محافظ که تقریباً به اندازه کوارتز جامد استحکام دارد. پوشش سرامیکی با اتصال به سطح موجود برای تشکیل یک محافظ نانوسرامیکی روی سطح کار می کند.

نانو پلیمرها با سطح پیوند می خورند و سپر نامریی با سختی شدید ایجاد می کنند. این سختی و پوشش محافظ است که به نمای بیرونی خودرو اجازه می دهد تا با حداقل نگهداری عالی به نظر برسد.

این پوشش رنگ اجازه می دهد تا سطح زیر پوشش داده شده بهتر محافظت شود و آسیب قابل پیشگیری از لکه شدن و آسیب دیدن سطوح محافظت شده را به حداقل برساند.

پوشش های نانو سرامیک برای جلوگیری و به حداقل رساندن آسیب ها از جمله لکه های شیمیایی، آسیب اشعه ماورای بنفش و اکسیداسیون با نیاز به تمیز کردن آسان تر و براقیت بیشتر ایده آل هستند.

مزایای نانو سرامیک

استفاده از پوششی مانند سرامیک یک راه پیشگیرانه برای محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر عوامل مضری است که می تواند به آن آسیب برساند، منجر به اکسیداسیون، خوردگی و در نهایت ایجاد زنگ زدگی شود. پس از درمان، فواید متعددی از جمله موارد زیر را به همراه دارد.

1- لکه های شیمیایی را مسدود می کند

لکه های شیمیایی هم نامطلوب هستند و هم به سختی از روی سطح رنگ پاک می شوند. با افزودن یک پوشش نانو سرامیکی، خودروی شما در برابر اکثر لکه‌های شیمیایی رایج که سطوح بدون محافظت را لکه‌دار می‌کنند، دفاع می‌کند. در صورت برخورد یک ماده شیمیایی قوی با یک سطح پوشش داده شده محافظ، پوشش آن را در مسیر خود مسدود می کند. این فناوری به کاهش روش‌های پرهزینه تصحیح رنگ کمک می‌کند.

2- آسیب و اکسیداسیون UV را کاهش می دهد

جلوگیری از آسیب اشعه ماورای بنفش و اکسیداسیون زودرس با نانو سرامیکی امکان پذیر است. این پوشش‌ها به‌طور خاص برای انعکاس پرتوهای فرابنفش ساخته شده‌ و موجب می شود که خودرو هم ظاهر بهتری داشته باشد و هم بهتر از اشعه‌های خشن خورشید محافظت می کند.

معمولاً آسیب خودرو با اشعه ماورای بنفش به دلیل عدم نگهداری یا نگهداری به خصوص در مناطق ساحلی که دارای شوری بالا در هوا هستند، رخ می دهد. نمک، آفتاب و رطوبت همگی در طول زمان منجر به آسیب های مضر می شود. با این حال، با افزودن پوشش های سرامیکی، پوشش به عنوان یک سپر نامریی بین آلاینده های نفوذ کننده به پوشش شفاف عمل می کند.

پس از تصحیح استفاده از نانو سرامیک، رنگ خودرو صاف، بدون خط و خش می شود. این پوشش محافظ متشکل از دی اکسید سیلیکون، آسیب اشعه ماورای بنفش را منعکس می کند و به نوبه خود از اکسیداسیون در سطح نانو سرامیکی که به خوبی نگهداری می شود، جلوگیری می کند. پوشش های نانوسرامیکی را به عنوان لایه ای از ضد آفتاب در نظر بگیرید که در برابر آسیب اشعه ماورای بنفش بر روی خودرو مقاومت می کند.

4- توانایی تمیز کردن را بهبود می بخشد

اگر ساعت های زیادی را صرف تمیز کردن دقیق وسیله نقلیه خود می کنید. افراد مانند شما در سراسر دنیا وجود دارد که که به علاقه زیاد به خودرو خود این کار را انجام می دهند؛ اما زمانی فرا می رسد که این فرایند خسته کننده و دلهره آور می شود.

با افزودن یک پوشش نانو سرامیک به خودرو، اثر فوق‌العاده داشته و موجب کاهش زمان تمیز کردن می شود. به لطف براقیت بالای فرمولاسیون نانوذرات سرامیکی، آلودگی و کثیفی ها به راحتی از سطح محافظت شده بسیار راحت تر از سطح غیر محافظت شده، پاک می شود.

با استفاده از نانو سرامیک، زمانی که به شستشو و مواد شیمیایی خشن نیاز بود تا از آلودگی ها پاک شود، اکنون به راحتی با آب شلنگ پاک خواهد شد.

5- درخشش رنگ را تقویت می کند

اگر نگه داشتن یک وسیله نقلیه در شرایط خاص با روکش براق بالا برای شما مهم است، نانو سرامیک یک گزینه عالی برای حفظ درخشندگی رنگ در مدت زمان طولانی است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله واکس خودرو و پولیش خودرو، تفاوت آنها با یکدیگر پیشنهاد می شود.

نانو سرامیک

در انتها می توان بیان کرد که هزینه نانو سرامیک با توجه به نوع خودرو متفاوت است. همچنین توجه به کیفیت در هنگام برآورد قیمت یکی از اصولی است که حتما باید به آن توجه شود.

اگر به دنبال محافظت از رنگ خودروی خود با پوشش نانو سرامیک هستید، ابتدا مجتمع خدمات خودرویی که قرار است آن را انجام دهد، بررسی کنید. سپس مطمئن شوید که یک مجتمع معتبر را انتخاب می کنید و آنچه می گوید، انجام می دهد. همچنین نمونه کارهای آنها را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که نانو سرامیک شما به خوبی و با کیفیت لازم انجام می شود.

با توجه به موارد ذکر شده، برای انجام این کار مجتمع خدمات خودرویی برتر پیشنهاد می شود.

خدمات مجتمع خودرویی برتر

مجتمع خدمات خودرویی برتر با کادری مجرب و آموزش دیده، دارای چند سال سابقه درخشان در زمینه خدمات خودرو و گذراندن دوره های آکادمی و دارای مدارک بین المللی  است. 

مجتمع خدمات خودرویی برتر ارائه کننده انواع خدمات مانند صافکاری مدرن PDR، لیسه گیری، نقاشی، موج گیری بدنه، نانو سرامیک، صفرشویی تخصصی، احیا و ریکاوری رنگ بدنه، تعمیرات موتور و گیربکس، سرویس جلوبندی، نصب آپشن، سرویس های دوره ای، چرم دوزی، کاور بدنه، تیونینگ، فیس لیفت با کیفیت بالا و به شکل تخصصی است.

همچنین مفتخر به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های PDR و  Detailing، لیسه گیری به صورت انفرادی برای دوستانی از سراسر کشور عزیزمان بوده است که در آینده نه چندان دور این دوره ها به صورت گروهی و مکرر برگزار خواهد شد.

دیدگاهی در مورد “نانو سرامیک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *